15 lutego 2012, 18:07
GOOGLE MERCHANT CENTER NIEDłUGO W POLSCE?
Google Merchant Center to narzędzie internetowe prosto ze stajni Google, które umożliwia właścicielom sklepów internetowych przesyłać wszelkie informacje o sprzedaży swoich produktów. Wszystkie przesłane dane transportowane są do bazy , a następnie, w zależności od woli sprzedawców, mogą być wyświetlane w różnych usługach, takich jak na przykład: Google Adwords czy wyniki wyszukiwania. Wpływ na wyniki w wyszukiwarce mają atrybuty opisów produktów. Czym dokładniejsze dane tym wyższa pozycja w SERP-ach.
Chociaż na razie Google Merchant Center działa na obszarze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii oraz Niemiec to planuje rozszerzyć swoją działalność, dzięki czemu już niedługo może zawitać do Polski. Po ostatniej akcji wycinającej największe porównywarki cen z pierwszych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, może to być kolejny cios wymierzony właśnie w te serwisy, tym bardziej, gdy GMC w Polsce przyjmie postać swego rodzaju porównywarki cen.