13 września 2012, 22:13
NAJNOWSZE BADANIA RELACJI B2B ORAZ B2C DLA SERWISóW SPOłECZNOśCIOWYCH.
Ostatnie badania rynku social media, przeprowadzone przez 2012 State Of Digital Marketing dla WebMarketing123 potwierdzają, że Facebook (67%) dalej jest niekwestionowanym liderem w relacjach B2C (Business to Consumer), jednak w stosunku do poprzedniego badanego okresu traci nieco punktów procentowych. Mocne drugie miejsce przypada Twitterowi (43%), natomiast na dalszych miejscach znajdują się LinkedIn (21%), Google+ (15%) oraz Pinterest (13%).
Z kolei jeśli chodzi o relacje B2B (Business to Business)- nieznacznie, ale prowadzi serwis LinkedIn (44%). Na kolejnych pozycjach ustawiły się Facebook (39%), Twitter (30%), Google + (7%) oraz Pinterest (3%). LinkedIn zanotowało największy wzrost procentowy, w stosunku do ostatniego analizowanego okresu.
Wykres wskazuje procentowo, ile osób korzystających z określonego serwisu społecznościowego weszło na stronę firmy bądź landing page, poprzez social media site (Generation Leads), a także ile osiągnięto konwersji z wyżej wymienionych wejść klientów (Generation Sales). Jak widać marketing społecznościowy trzyma się na całkiem przyzwoitym poziomie.