24 listopada 2011, 11:59
FUZJA YAHOO Z BINGIEM WYROKIEM śMIERCI DLA YAHOO SITE EXPLORER.
Yahoo Site Explorer było najlepszym narzędziem do prostego sprawdzania linków prowadzących do określonej strony. Wręcz niezbędnym dla firm trudniących się pozycjonowaniem, dzięki niemu można było szybko dokonać analizy konkurencji. Również wszystkie systemy wymiany linków opierały punktację dodawanych stron na podstawie BL w Yahoo Site Explorer.
W poniedziałek, na stronie Yahoo Site Explorer pojawiła się informacja:
„With the completion of algorithmic transition to Bing, Yahoo! Search has merged Site Explorer into Bing Webmaster Tools. Webmasters should now be using the Bing Webmaster Tools to ensure that their websites continue to get high quality organic search traffic from Bing and Yahoo!.”
Oznacza to, że po operacji połączenia Bing oraz Yahoo, narzędzie przestaje istnieć, a efekty przyrostu linków można będzie sprawdzić w Bing Webmaster Tools, do korzystania którego Yahoo namawia.
Dla firm pozycjonerskich pozostaje wymiana narzędzia na nowe, jednak na rynku pozostają tylko płatne narzędzia takie jak: MajesticSEO czy Ahrefs. Można również skorzystać z oprogramowania Marketing Samurai, które służy do dogłębnej analizy konkurencji. Tak czy inaczej skończyła się era jednego z najbardziej popularnych narzędzi w historii SEO.